F&G_10_10
Redakce

F-light&Go část 10.

S Martinem Pickupem Novotným do Kuřimi

V neděli jsem měl velmi rušný den. Ráno jsme si byli v Ivančicích zaběhat, potom polétat ve vírníku a na večer se podařilo domluvil krátký výlet s paramotorem. Martin přijel vyzkoušet F-light 160 a protože pravidelně létá, tak po zkušebním kolečku si spárujeme Bluetooth přileb a vyrážíme směr Brno. Tentokrát nemusíme hledat vlakový spoj zpátky, protože máme Vencu. Ten je sice také pilot, ale ke vší smůle si vytáhl nejkratší sirku a tak zajišťuje jako řidič svoz zpátky na letiště.

Plánujeme doletět někam k dálnici za Brno, ale před tím chceme vidět neaktivní vojensky prostor Březina, letiště Kotvrdovice, propast Macochu a pozdravit kamarády v Blansku. Martin má malou Komaku a já čekám nový jednopotahový padák. Ale přijde až zítra, tak beru svůj oblíbený Snake 20. Mám připraven F-light 200, se kterým se chystám na africký Icarus trophy.

Martin osedlá F 160 vybavený novými Twistairy pro redukci kroutícího momentu. Hezké počasí a slabý vítr do zad slibuje nádherný výlet. V nádržích máme každý stejně – 6 litrů paliva. To nás bude nakonec jediné limitovat. Když prolétáme nad Macochu, Venca se zrovna blíží k Brnu. Domlouváme tedy přistání mezi Ostrovačicemi přímo u dálnice a Kuřimí, kde máme kamarády a můžeme je navštívit. Kousek před Kuřimí ale Martin hlásí, že mu zbývá poslední půl litru paliva. Já mám sice o litr víc , ale společně volíme přistání v poli u nejbližší benzinky. Než vypijeme kafe, dorazí náš spolehlivý doprovod.

Cesta autem zpátky je sice bez čekání , ale už jsem si nějak zvykl na pivo v nádražním bufetu, atmosféru nádraží a společnost ve vlaku. Tak další cesta bude určitě vlakem.